مهدی آیینی: دختر جوان که هنگام قاچاق ۳۶ کیلو قرص اکس به تهران توسط ماموران مبارزه با مواد‌مخدر پلیس فرودگاه امام خمینی دستگیر شده بود، در بازجویی‌ها پرده از قاچاق یک محموله میلیاردی به تهران برداشت.

هفته گذشته ماموران مبارزه با مواد‌مخدر پلیس فرودگاه امام خمینی هنگام بازرسی وسایل مسافران پرواز فرانکفورت- تهران به دختر جوانی که قصد ورود به تهران را داشت مشکوک شدند، این دختر ابتدا مدعی بود وسایل همراهش سوغاتی‌هایی است که از آلمان برای اقوامش آورده، اما وقتی دید ماموران قصد بازرسی وسایلش را دارند سعی کرد با پیشنهاد رشوه ۲۰ میلیون تومانی مانع بازرسی آنها شود.

ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، با رد این پیشنهاد بازرسی وسایل او را آغاز کردند و در این میان متوجه محموله ۳۶ کیلوگرمی قرص‌های روانگردان شدند که به طرز ماهرانه‌ای در چمدان‌های دختر جوان جاسازی شده بود.

با کشف این محموله، مسافر آلمان دستگیر شد و پرونده او در اختیار احمد اسدیان- سرپرست دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به این پرونده در شعبه اول بازپرسی، دختر ۲۵ ساله مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت و با اعتراف به قاچاق محموله قرص‌های اکس گفت: چند سال است که در آلمان زندگی می‌کنم و مدتی قبل با شخصی به نام صادق آشنا شدم که در کار قاچاق قرص‌های روانگردان بود.

یک ماه پس از این آشنایی، صادق که مدعی بود از قاچاق این قرص‌ها پول زیادی به دست آورده است با پیشنهاد مبلغ ۲۵۰۰ یورو از من خواست یک محموله قرص روانگردان را به تهران قاچاق کرده و به شخصی که قرار بود در فرودگاه به استقبالم بیاید تحویل بدهم.

من هم با شنیدن این پیشنهاد وسوسه شدم و تصمیم گرفتم با او همکاری کنم.
دختر جوان ادامه داد: طبق برنامه ابتدا به هلند رفتم و ۱۰۵ هزار عدد قرص روانگران را که وزن آن ۳۶ کیلوگرم بود، از یکی از دوستان صادق تحویل گرفتم و به وسیله خودرو آن را به آلمان منتقل کردم.

سپس تمامی بسته‌ها را در چمدان‌هایم جاسازی کردم و با تهیه بلیت سفر به ایران راهی فرودگاه فرانکفورت شدم.

آن روز پس از اینکه وارد فرودگاه تهران شدم، این محموله را به دوست صادق تحویل دادم و ۲۵۰۰ یورو دریافت کردم، همین مسئله باعث شد تا به خاطر دریافت پول بیشتر باز هم با صادق همکاری کنم، اما زمانی که قصد داشتم دومین محموله را که شامل ۱۰۵ هزار قرص بود، با همین شگرد وارد تهران کنم، ماموران پلیس به من مشکوک شدند و مرا دستگیر کردند.

پس از اعترافات دختر جوان، بازپرس پرونده برای او قرار قانونی صادر کرد و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

حمل وسایل غریبه‌ها ممنوع

احمد اسدیان- معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاه‌های پایتخت- با بیان این خبر در هشدار به قاچاقچیان مواد افیونی گفت: دستگاه قضائی با جدیت این پرونده‌ها را پیگیری می‌کند و متخلفان را به مجازات قانونی آنها می‌رساند.

وی همچنین از مسافران پروازهای خارجی خواست مراقب افراد سودجود باشند و از حمل وسایلی که افراد غریبه در ازای پرداخت وجه نقد یا به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهند جدا خودداری کنند؛ چرا که درصورت کشف محموله‌های غیرقانونی از این افراد، خود آنها نیز مجرم تلقی می‌شوند.

کد خبر 56852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز